MOTOR - MEKANİK
Günlük hayatımızda artık elimiz ayağımız haline dahi gelmeye başlayan otomobiller, henüz sürüş keyfini ve kolaylıklarını fazla yaşamamış ve dolayısıyla alışamamış insanlara pek gerekli bir sistem gibi gelmeyebilir. Ancak bugün arabası olan ve rahatça kullanabilen insanlar için arabasız duruma düşmek genellikle çok zorlayıcı ve adeta hayat kalitesini düşürücü bir duruma gelmiştir. Bu halde içine girerek basit bir şekilde çalıştırdığımız ve kullandığımız otomobillerin aslında kendi içinde ne kadar büyük ve karmaşık bir sistem sayesinde işleyişini sürdürdüğünü de bilmemiz gerekir. Maalesef genellikle ehliyet sınavlarında basit ezber konusu olarak önümüzden geçen otomobillin mekanik sistemi genellikle yaşadığımız herhangi bir arıza durumunda tamiratı yapan mekanik ustası tarafından anlatılan özellikler ve anlayamadığımız birçok terimlerle birlikte karşımıza tekrar çıkmaktadır.
Otomobilin sağlıklı bir şekilde çalışabilmesi ve işlevini gerçekleştirebilmesi için sadece motor kısmında değil, fren balatalarından lastik süspansiyonuna kadar birçok mekanik oluşum bulunmaktadır. Bunların çoğunun da birbirlerine bağlı olarak görev yapması da aracın işleyiş olarak tamamen bir bütünlük içerisinde olduğunu ve bu yüzden en ufak bir parçasına dahi büyük zararlar vermeden dikkat ederek olacak bir sorun karşısında hemen müdahale edilmesini sağlamamız gerekir. Aracın hareket etmesini sağlayan temel iskelet de bu mekanik sistem içerisinde yer aldığı için genellikle bu sistemin içindeki işleyişlere aracın yürüyeni de denmektedir.