SİGORTA HASAR İŞLEMLERİ
KAZA ESNASINDA YAPILMASI GEREKENLER.
Kaza esnasında mutlaka trafik kazası tespit tutanağı düzenlenmesi gerekir. Bunun için de aracınızı olay yerinden hareket ettirmemeniz çok önemlidir. Maddi hasarlı bir trafik kazası meydana geldiyse ve karşı tarafla anlaşma sağlandıysa maddi hasarlı trafik kazası tespit tutanağı düzenlemeniz gereklidir. Bazı durumlarda bu tutanak düzenlenemez.
Böyle bir durumla karşılaştığınızda hemen polis ya da jandarmaya haber vermeniz gerekir. Kolluk kuvvetlerince olay yerinde “resmi trafik kazası tespit tutanağı” düzenlenir. Bu durumda onaylı ve “aslı gibidir” ibareli resmi trafik kazası tespit tutanağını görevli sigorta eksperine ibraz etmeniz gerekir.
KAZA TESPİT TUTANAĞININ DÜZENLENEMEYECEĞİ DURUMLAR:
• Kazaya karışan taraflar arasında anlaşmanın sağlanamaması,
• Sürücü belgesiz veya yetersiz sürücü belgesiyle motorlu araç kullanılması,
• Sürücünün yaşının küçüklüğü,
• Sürücüde alkol veya akıl sağlığı şüphesinin olması,
• Kazaya karışan araçlardan birinin ya da birkaçının kamu kurumlarına ait olması,
• Kamu kurumlarına ait eşyalarda zararın meydana gelmesi,
• Kazada sadece 3. kişilere ait eşyalara zarar gelmesi,
• Kazaya karışan araçlardan birinin veya birkaçının trafik sigortasının olmaması,
• Trafik kazasının ölüm ya da yaralanmayla sonuçlanması,
KAZA TESPİT TUTANAĞININ DÜZENLENMESİ İÇİN GEREKLİ BELGELER:
• Resmi trafik kazası tespit tutanağı tasdikli sureti veya anlaşmalı kaza tutanağı,
• Alkol raporu tasdikli sureti,
• Ehliyet fotokopisi,
• Ruhsat fotokopisi,
• Araç rehinliyse rehin koyan kurumun hasar ödenmesine muvafakati,
• Aracın yanması durumunda itfaiye raporu ve hasar fotoğrafları,
• Yük taşıyan araçlarda irsaliye ve faturalar,
• Olayın meydana geliş şekli ve hasarın türüne göre dosyanın incelenmesi esnasında sigorta eksperi.
SİGORTA HASAR İŞLEMLERİ İÇİN İLETİŞİM BİLGİLERİMİZ